• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • https://www.facebook.com/pages/Teknikerler-Birli%C4%9Fi-Genel-Merkezi/1386435618293264
  • https://www.twitter.com/TeknikerBirligi
GENEL MERKEZ YÖNETİM KURULU
ŞUBELERİMİZ VE TEMSİLCİLERİMİZ
ÜYE OLUNABİLECEK BÖLÜMLER
ÜYE KAYIT VE ÇALIŞMA BELGESİ
TEMSİLCİLİK MÜRACAATI
İSTİFA İŞLEMİ
MOBİL ÜYELİK AİDATI
8. Olağan Genel Kurulumuzda aylık aidat miktarı 10 (On) TL olarak belirlenmiştir. Ekstra bir ücret ödemeden, Cep telefonunuzun kısa mesaj servisinden TEKNIKERBIR10 yazarak 8071'e mesaj atmanız durumunda aylık 10 (On) TL aidatınız otomatik olarak cep telefonu faturanıza yansıyacaktır.
Mobil Aidat ödeme kolaylığından faydalanmanızı öneririz.

Aidat ödemesi
TEKNİKER ARIYORUZ
TEKNİKERİM
Sponsorlarımız
Bu alanda; Firma/Şirket/Grup olarak Teknikerler Birliği'ne önemli oranda, destek sağlayan, maddi bağışta bulunan kurum ve kuruluşlar yer alacaktır.

l
Instagram
teknikerlerbirligigenelmerkezi

Instagram
Aidatlar Hakkında

Bu Birlik;

Sizin ödediğiniz aylık aidatlar ve bağışlar ile faaliyetlerini yürütmektedir.

Lütfen zamanında aidatlarımızı ödeyelim,  bağışlarımızı yapalım, faaliyetlerimizi sürdürelim.

Başkanlar Kurulu
TÜRKİYE 1.İŞADAMI TEKNİKERLER TOPLANTISI


 TÜRKİYE 1.İŞADAMI ve ÜST DÜZEY YÖNETİCİ TEKNİKELER TOPLANTISI

Lisans Tamamlama
Yasal Uyarı!!!

* Web Adreslerinin Sonlarında .tr Olmayan Kurum,Kuruluş ve Organizasyon Web Sayfaları Resmi ve Yasal Sayfalar Olmadığından, Dikkatli Olunuz.

* Hiç Bir Oda,Vakıf,Birlik ve Derneğe İnternet Üzerinden Sanal Üyelik Uygulaması Yasal Değildir.

* Teknikerler Birliği 3335 Sayılı Yasa Kapsamında Değildir.

* Web Sayfamızdaki Tüm Belgelerimiz ve Sloganlarımız Kayıtlı ve Tescillidir.İntihale yeltenenler Hakkında Yasal Takibat Başlatılacağı İlanen Duyurulur. 

*Teknikerler Birliği. 2010 @ Her Hakkı Saklıdır.

MYO'LAR VE DÜNYA BANKASI PROJELERİ

ENDÜSTRİYEL EĞİTİM PROJESİ BAŞKANLIĞI TARAFINDAN

YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR

 

I-ENDÜSTRİYEL EĞİTİM PROJELERİ

 

A. I.ENDÜSTRİYEL EĞİTİM PROJESİ  

 

1985 yılında 32,7 milyon ABD Doları Dünya Bankası Kredisi ve 5,1 milyon ABD Doları tutarındaki T.C. Hükümeti katkısı ile toplam 37,8 milyon ABD Doları kullanılarak uygulamaya konmuştur. Bu proje kapsamına;

 

1-     Çankırı,

2-     Düzce,

3-     İskenderun,

4-     İstanbul Üniversitesi Teknik Bilimler,

5-     İzmir(Buca),

6-     Kırıkkale,

7-     Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler,

8-     Malatya

 

meslek yüksekokulları olmak üzere 8 Meslek Yüksekokulunda (MYO) yeniden yapılanmaya gidilmiş, programlar geliştirilmiş, öğretim elemanları sayıları arttırılarak bunlardan 199’u yurtdışında eğitilmiş ve laboratuvarları en son teknolojiyi içeren teçhizatla donatılmıştır.

 

            I.Endüstriyel Eğitim Projesi Bilgileri

 

Anlaşma Tarihi             :

16 Nisan 1984

Proje Başlangıç Tarihi  :

Proje Bitiş Tarihi          :

Proje Maliyeti               :

 

TOPLAM MALİYET  :

     Dünya    Bankasınca

22,4 Milyon $

10,3 Milyon $

13 Mayıs 1985

13 Kasım 1989

32,7 Milyon $ (Dünya Bankası)

  5,1 Milyon $ (T.C. Hükümeti)

37,8 Milyon $

sağlanan krediden;

Teçhizat alımında

Danışmanlık ve Öğretim Elemanı

Yetiştirilmesi amacı ile kullanılmıştır.

 

 

B. II.ENDÜSTRİYEL EĞİTİM PROJESİ 

 

1989 yılında başlatılmış olup, Dünya Bankası kaynaklarından sağlanan 105,8 milyon ABD Doları tutarındaki kredi ile desteklenmiştir. T.C. tarafından 50 milyon ABD Doları tutarındaki inşaat harcamaları taahhüt edilen 23 MYO’nun fiziksel imkanları, program bazında hazırlanan standart tasarım ilkeleri doğrultusunda projelendirilmiş ve inşaatlar tamamlanmıştır. Proje kapsamında bulanan 23 MYO ile 6 Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültesi (MTEF) nin atölye ve laboratuvarları, son teknolojiye sahip teçhizat ile donatılmıştır. Teçhizat alımları için 4 uluslararası rekabete dayalı, 81 teçhizat grubu için ihale düzenlenmiştir. Satın alınan teçhizatın tamamı proje kapsamındaki meslek yüksekokulu ve mesleki ve teknik eğitim fakültelerine dağıtılmış ve eğitimde kullanılmaya başlanılmıştır.

Proje kapsamındaki meslek yüksekokulları şöyle sıralanabilir;

 

      1-    Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler,

2-     Akdeniz Üniversitesi Teknik Bilimler,

3-     Alaplı

4-     Amasya,

5-     Balıkesir,

6-     Batman,

7-     Bilecik,

8-     Ege,

9-     Erzincan,

10-  Fırat Teknik Bilimler,

11-  Gaziantep,

12-  Kahramanmaraş,

13-  Kayseri,

14-  Kocaeli,

15-  Mersin,

16-  Ordu,

17-  Osmaniye,

18-  Rize,

19-  Sivas,

20-  Şanlıurfa

21-  Tekirdağ,

22-  Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler,

23-  Uludağ Üniversitesi Teknik Bilimler,

 

 

II. Endüstriyel Eğitim Projesi kapsamında desteklenen mesleki ve teknik eğitim fakülteleri ise aşağıdadır:

 

Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi,

Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi,

Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi,

Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi.

 

Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi’nin kendi içinde bölünerek; Mesleki Eğitim Fakültesi, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi ve Ticaret Turizm Eğitim Fakültesi olmak üzere 3 fakülte haline dönüşmesi sonucunda, proje kapsamında desteklenen mesleki ve teknik eğitim fakültelerinin sayısı 6’ya yükselmiştir.

 

Proje kapsamındaki MYO’larının kadroları genişletilmiş ve 533 öğretim elemanı yurtdışında eğitilmiştir. Mesleki ve teknik eğitim fakültelerinden ise 237 öğretim elemanı eğitim için ABD’ne ve İngiltere’ye gönderilmiştir.

 

 Meslek yüksekokulları için ders kitabı olarak seçilen yedi teknik kitabın telif hakları satın alınarak Türkçeye çevrilerek, bastırılmış ve meslek yüksekokulları ile teknik eğitim fakültelerine ücretsiz olarak dağıtılmıştır.

 

I. ve II. Endüstriyel Eğitim Projeleri kapsamında, Elektrik, Endüstriyel Elektronik, Haberleşme, Biyomedikal, Bilgisayar Donanımı, Kontrol Sistemleri, Makine, İklimlendirme-Soğutma, Tarım Alet ve Makineleri, Döküm, Bilgisayar Programcılığı, İnşaat, Kimya, Petrokimya ve Petrol Rafinajı, Gıda, Enstrümantasyon/Kontrol, Tekstil gibi  teknik alanların yanı sıra, hizmet sektörüne yönelik olarak Turizm, İşletme, Pazarlama , Muhasebe, İngilizce ve İletişim programları da desteklenmiştir.

 

 

II.Endüstriyel Eğitim Projesi Bilgileri

 

Anlaşma Tarihi             :

8 Nisan 1988

Proje Başlangıç Tarihi  :

Proje Bitiş Tarihi          :

Proje Maliyeti               :

 

TOPLAM MALİYET  :

     Dünya    Bankasınca

78,6 Milyon $

25,8 Milyon $

13 Kasım 1989

31 Aralık 1997

105,8 Milyon $ (Dünya Bankası)

  50    Milyon $ (T.C. Hükümeti)

155,8 Milyon $

sağlanan krediden;

Teçhizat alımında

Danışmanlık ve Öğretim Elemanı

Yetiştirilmesi amacı ile kullanılmıştır.

 

 

 

Proje ile sağlanan diğer yararlar şöyle sıralanabilir;

 

  1. Yönetici ve öğretim elemanlarına yurtdışı eğitimin yanında, yurtiçinde de eğitim seminerleri düzenlenmiştir.
  2. İhracata dönük ve temel endüstri alanları ile hizmet sektöründe öncelik taşıyan programlar dikkate alınarak bu programlar geliştirilmiştir.
  3. Açılan programların yürütülmesi ve ara eleman gücünün istenilen nitelikte yetiştirilebilmesini sağlayacak teknolojilerin kullanılacağı makine ve teçhizat ile desteklenmiştir.
  4. Meslek yüksekokullarında eğitim, atölye ve laboratuarlar için ihtiyaç duyulan fiziki alanlar oluşturulmuştur.

 

I. ve II. Proje kapsamında meslek yüksekokulları ve teknik eğitim fakülteleri ile koordinasyonun sağlanması ve alınan eğitim teçhizatlarının verimli kullanılmasının takibi Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı tarafından sürdürülmektedir.

 

 

C. II.ENDÜSTRİYEL EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDA GELİŞTİRİLEN DİĞER

     PROJELER

 

            II.Endüstriyel Eğitim Projesi ile ilgili çalışmalar sürdürülürken bu proje kapsamında aşağıda belirtilen projelerin hayata geçirilmesine karar verilmiş ve bu projeler de tamamlanmıştır. Proje başlıkları şöyledir:

 

i)                Akademik Değerlendirme Mekanizması

ii)              Kamu Kaynaklarının Ferdi Yükseköğretim Kurumlarına Tahsisi 

iii)            Türk Üniversitelerinde Enformasyon Eğitimi Programlarının Geliştirilmesi

iv)             İleri Teknolojileri Kullanarak Ulusal Düzeyde Uzaktan Bir Eğitim Sisteminin Kurulması

v)               Yükseköğretim Öğrencileri Ailelerinin Gelir Dağılımı

vi)             Lisansüstü Eğitimi Koordinasyonu-Akademik Personel ve Araştırmacı Yetiştirme

 

Söz konusu projelerin planlama, koordinasyon ve izleme işlemleri Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı tarafından yürütülmüştür.

 

 

D. MESLEKİ ve TEKNİK  YÜKSEKÖĞRETİM ALTYAPISINI GELİŞTİRME 

     PROJESİ

 

 

MYO’ların sayılarının artması ve program çeşitliğinin fazlalığı nedeniyle bu okullardan Proje Başkanlığımıza gelen teçhizat ve laboratuvar malzemesi istekleri doğrultusunda III. Proje Fizibilite Çalışmaları yapılmış ve Devlet Planlama Teşkilatı ve Hazine Müsteşarlığı’na gönderilmiştir. Bu çabalar sonucunda, tamamen iç kaynaklardan karşılanmak üzere “Mesleki ve Teknik Yükseköğretim Altyapısını Geliştirme Projesi” 2001 yılında hayata geçirilmiştir. Sınavsız geçiş projesinin daha kolaylıkla uygulanabilmesine katkıda bulunmak amacıyla, öğrenci adedi 1000 ve üzerinde olan 26 meslek yüksekokuluna laboratuvar malzeme-teçhizatı temini için oluşturulan 24.8 trilyon TL.lık ödeneğin takibi Proje Başkanlığımızca yapılmaktadır. Kullanılan tutarlar; 2002 yılında 8.1 trilyon TL., 2003 yılında 5.4 trilyon TL., 2004 yılı için ise 4.6 trilyon TL.dir. 2005 yılı ödenek tutarı ise 3.4 milyon YTL.dir. 2006 yılı için 7.525 YTL teklif edilmişti 

 

 

 


ÜNİVERSİTE

DESTEKLENECEK MYO’LAR

A.İ.BAYSAL

Bolu

A.İ.BAYSAL

Düzce

ADNAN MENDERES

Aydın

A.KOCATEPE

Afyon

A.KOCATEPE

Bolvadin

ANKARA

Kastamonu

ATATÜRK

Erzurum

CELAL BAYAR

Turgutlu

Ç.KALE 18 MART

Çanakkale

ÇUKUROVA

Adana

DİCLE

Diyarbakır

DUMLUPINAR

Kütahya

ERCİYES

Nevşehir

ERCİYES

Yozgat

FIRAT

Muş

G.O.PAŞA

Tokat

GAZİ

Çorum

HACETTEPE

Ankara

İNÖNÜ

Adıyaman

KAFKAS

Kars

KOCAELİ

Kocaeli

MUĞLA

Muğla

MUSTAFA KEMAL

Dörtyol

NİĞDE

Niğde

NİĞDE

Aksaray

NİĞDE

Bor

ÜNİVERSİTE

DESTEKLENECEK MYO’LAR

ONDOKUZ MAYIS

Samsun

PAMUKKALE

Denizli

SELÇUK

Beyşehir

SELÇUK

Konya Ereğli

S.DEMİREL

Burdur

S.DEMİREL

Bucak Emin Gülmez

S.DEMİREL

Isparta

SAKARYA

Sakarya

SAKARYA

Hendek

TRAKYA

Edirne

TRAKYA

Çorlu

TRAKYA

Lüleburgaz

YÜZÜNCÜ YIL

Van



II- MESLEKİ ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI (MTOÖ) İLE MYO     

     PROGRAMLARININ DEVAMLILIK ve BÜTÜNLÜĞÜ İÇİN

     GERÇEKLEŞTİRİLEN “ PROGRAM GELİŞTİRME PROJESİ”

 

PROGRAM GELİŞTİRME PROJESİ İLE GELİŞTİRİLEN PROGRAMLAR

 

A. HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

 

            MYO öğrencilerinin %70’inin okuduğu 15 ders programının güncelleştirilmesinde görev alabilecek öğretim elemanlarının seçimi için bir anket hazırlanıp uygulanmış, anket sonuçları değerlendirilerek öğretim elemanlarının seçimi yapılmıştır. Yapılan seçim sonucunda komisyonlar oluşturulmuş ve komisyon çalışmaları izlenmiştir.

 

 

B. PROJE ÇALIŞMALARI

 

4702 Sayılı Kanun’un Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgeleri’nde mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından mezun olan öğrenciler, istedikleri takdirde bitirdikleri programın devamı niteliğinde veya buna en yakın programların uygulandığı meslek yüksekokullarına sınavsız geçebilirler hükmü gereğince, hangi mesleki ve teknik orta öğretim alan/kol/bölümlerinden meslek yüksekokullarının hangi programlarına sınavsız geçiş yapılacağı, Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu ve Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi yetkililerinin de katıldığı bir uzmanlar grubu tarafından saptanmıştır. İdeal olan husus mesleki ve teknik orta öğretim okulları ile meslek yüksekokulları arasında şimdiye kadar oluşturulmamış olan program bütünlüğü ve devamlılığının sağlanmasıdır.

 

Meslek yüksekokullarında teknik, iktisadi ve idari ile sağlık olmak üzere 300 civarında eğitim-öğretim programı bulunmaktadır. Bu programların sayılarının azaltılması, adlarının standartlaştırılması ve en önemlisi çağdaş ölçülerde eğitim-öğretim programlarına sahip olabilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı ile ortak bir çalışma başlatılmıştır. Mesleki ve teknik eğitim alanında en deneyimli uzmanların görev aldığı bu projenin adı “MEB-YÖK Meslek Yüksekokulları Program Geliştirme Projesi”dir. 130 uzmanın 6 aylık ve çok yoğun bir tempoda çalışarak tamamladığı bu proje ile 15 meslek yüksekokulu programı, teknolojinin en yeni olanakları kullanılarak güncelleştirilmiştir. Bu programlar halen meslek yüksekokullarımızın %70’inde okutulan ve meslek yüksekokulu öğrencilerinin %70’inin okuduğu programlardır. Başka bir anlatımla, geliştirilen 15 program ile meslek yüksekokulu programlarının %70’i yenilenmiş ve geliştirilmiştir.

 

Proje çalışmalarını desteklemek amacıyla 151 endüstri yöneticisi ve 417 MYO mezunuyla anket yapılmış ve anketler değerlendirilerek, anket sonuçları bastırılmış ve ihtisas komisyonlarının kullanımına sunulmuştur.

 

Mesleki ve teknik orta öğretim programlarıyla koordine edilmek suretiyle mesleki ve teknik orta öğretim ile meslek yüksekokulu programlarının bütünlük ve devamlılığının sağlandığı, iş alemi ile çok yakın işbirliği yapılarak piyasa geçerliliğinin temin edildiği eski ve yeni mezunlar, öğrenciler, yerli ve yabancı birçok eğitim kurumu ve iş yerleri ile temas edilerek geliştirilen 15 meslek yüksekokulu programı aşağıdadır:

 


1-     Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama

2-      Büro Yönetimi ve Sekreterlik

3-     Elektrik

4-     Elektronik Haberleşme

5-     Endüstriyel Elektronik

6-     Endüstriyel Otomasyon

7-     İklimlendirme ve Soğutma

8-     İnşaat

9-     İşletmecilik

10- Makine

11- Muhasebe

12- Otomotiv

13-  Pazarlama

14-  Tekstil

15-  Turizm ve Otel İşletmeciliği

16-  Turizm ve Seyahat İşletmeciliği

17-  Cilt Bakımı ve Güzellik

18-  Çocuk Gelişimi

19-  Kuaförlük

 


 Her programda ayrıca o programın daha iyi öğrenilebilmesi için tavsiye edilen ana ve yardımcı kitaplarla, programın uygulama çalışmaları için gerekli olan laboratuvar malzeme ve teçhizatı da belirtilmiştir. (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi, internet sayfamızdaki Milli Eğitim Bakanlığı – Yükseköğretim Kurulu Meslek Yüksekokulları Program Geliştirme Projesi başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

 

C. PROJE SONUÇLARI

 

Projede hedeflenen süre içerisinde 15 eğitim programı geliştirilmiş ve aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir.  (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi, internet sayfamızdaki Milli Eğitim Bakanlığı – Yükseköğretim Kurulu Meslek Yüksekokulları Program Geliştirme Projesi başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

 

Makine Programı; Program adı korunmuş ilk 3 yarıyıl derslerin ortak olup,2. sınıf 4. yarıyılda Üretim, Bilgisayarlı Tasarım ve Üretim, Talaşsız Şekillendirme -Kaynak Teknolojileri ve Fabrika Bakım Dallarına ayrılmasına karar verilmiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

            İklimlendirme Soğutma Programı; Program adı korunmuş dal ayrımına gerek görülmemiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

İnşaat Programı ; Program adı korunmuş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

            Bilgisayarlı Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı ; Program adının Muhasebe olarak değiştirilmesine karar verilmiş, dal ayrımına gerek görülmemiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

            Endüstriyel Elektronik Programı ; Program adı korunmuş dal ayrımına gerek görülmemiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

            Elektronik Haberleşme Programı ; Program adının Elektronik Haberleşme  olmasına karar verilmiş, dal ayrımına gerek görülmemiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

            Kontrol Sistemleri Teknolojisi Programı ; Program adının Endüstriyel Otomasyon  olmasına karar verilmiş, dal ayrımına gerek görülmemiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

            Elektrik Programı; Program adı korunmuş ilk 2 yarıyıl derslerin ortak olup,2. sınıf 3 ve 4. yarıyılda Fabrika Bakım ve İletim Dağıtım ve Tesisat adlı iki dala ayrılmasına karar verilmiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır

            Bilgisayar Programcılığı Programı; Program adının Bilgisayar Teknolojisi ve Programcılığı olmasına karar verilmiş, dal ayrımına gerek görülmemiş, müfredat buna göre hazırlanmıştır.

Otomotiv Programı ; Program adı korunmuş ilk 2 yarıyıl derslerin ortak olup,2. sınıf 3 ve 4. yarıyılda Üretim ve Satış Sonrası olmak üzere iki dala ayrılmasına karar verilmiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

               Turizm-Otelcilik Programı; Programın Turizm ve Otel İşletmeciliği ve Turizm ve Seyahat İşletmeciliği şeklinde iki programa ayrılması ve 4. yarıyılda Turizm ve Otel İşletmeciliğinin Ön Büro, Kat Hizmetleri, Yiyecek İçecek,ve Mutfak olmak üzere 4 dala, Turizm ve Seyahat İşletmeciliğinin Seyahat Acentacılığı ve Host ve Hosteslik olmak üzere 2 dala ayrılmasına karar verilmiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

Tekstil Programı ; Program adı korunmuş ilk 2 yarıyıl derslerin ortak olup,2. sınıf 3 ve 4. yarıyılda Dokuma, İplikçilik, Örme, Trikotaj, Konfeksiyon, Kalite Kontrol, Tekstil Terbiyesi adlı yedi dala ayrılmasına karar verilmiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

            Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı ; Program adı korunmuş dal ayrımına gerek görülmemiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

            Pazarlama Programı ; Program adı korunmuş ilk 3 yarıyıl derslerin ortak olup,2. sınıf  4. yarıyılda Satış Yönetim ve Pazarlama adlı iki dala ayrılmasına karar verilmiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

               İşletmecilik Programı ; Program adı İşletme olarak değiştirilmiş, ilk 2 yarıyıl derslerin ortak olup,2. sınıf  3.ve 4. yarıyılda Yönetim ve Finansman adlı iki dala ayrılmasına karar verilmiş ve müfredat buna göre hazırlanmıştır.

 

Program Geliştirme Grubunun hazırladığı Sonuç Raporu 500 adet bastırılarak MYO’larına dağıtılmıştır.

 

15 programla ilgili çalışmalar tamamlandıktan sonra mesleki ve teknik orta öğretim okullarında bulunan, ancak meslek yüksekokullarında olmayan ve açılması öngörülen Kuaförlük,  Çocuk Gelişimi,  Cilt Bakımı ve Güzellik programları da ele alınarak geliştirilmiştir.

 

 

D. PROJEDE GELİŞTİRİLEN PROGRAMLARIN TESLİMİ

 

Program Geliştirme Projesi kapsamında yapılan çalışmaların tamamlanması ve programların teslim edilmesi amacıyla, 03.06.2002 tarihinde ÖSYM binasında bir tören düzenlenmiştir. Törene; Yükseköğretim Kurulu Başkanı Prof.Dr.Kemal Gürüz, Yükseköğretim Yürütme Kurulu Üyeleri, ÖSYM Başkanı Dr.Fethi Toker, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı, İstanbul Sanayi Odası Başkanı, İstanbul Sanayi Odası Vakfı Başkanı, Milli Eğitim Bakanlığı Genel Müdürleri ve üst düzey yöneticileri ve proje çalışanları katılmışlardır. Törende, proje komisyonlarında çalışan üyelere birer sertifika verilmiştir.

 

 

E. PROJEDE GELİŞTİRİLEN PROGRAMLARIN BASIM ve DAĞITIMI

 

Komisyonların hazırladığı müfredat programları çoğaltılarak, CD ‘leri ile beraber 1000’er takım ülke çapında tüm MYO’lara ve ilişkilendirilen MTOÖ okullarına gönderilmiştir.

 

 

F. PROGRAM GELİŞTİRME PROJESİ İLE GELİŞTİRİLMESİ PLANLANAN  

    MESLEK YÜKSEKOKULU  PROGRAMLARI

 

Program Geliştirme Projesi ile geliştirilen programların dışında kalan ve ağırlık taşıyan programların da  güncelleştirilmesi ve geliştirilmesi kararı ile tarım ve tarımla ilgili program müfredatlarının geliştirilmesi için çalışmalar başlatılmış olup, komisyonların oluşturulması amacı ile hazırlanan anketler ilgili üniversite rektörlüklerine gönderilmiştir. Gelen anketlerin değerlendirme çalışmaları yapılmış ve komisyonlarda çalışması öngörülen öğretim elemanları belirlenmiştir.

 

Tarım programları ile birlikte ya da sonrasında ele alınması planlanan diğer önemli program grubu sağlık programlarıdır. Sağlık programlarının da güncelleştirilmesi ve geliştirilmesi amacıyla benzer bir yol izlenecektir.

 

 

III- ENDÜSTRİYEL EĞİTİM PROJESİ BAŞKANLIĞI TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN

       PROJE ÇALIŞMALARI

 

AVRUPA BİRLİĞİ LEONARDO DA VİNCİ PROJELERİ

 

Desteklenen Projeler

 

Tüm çalışmaları Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı tarafından yürütülen ve 2005 Teklif Çağrısı döneminde Hareketlilik Programı kapsamında başvurusu yapılan “Meslek Yüksekokulları Öğretim Elemanlarının Bilgi, Beceri, İşbirliği ve Endüstri Deneyimlerini Paylaşım Projesi”, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından desteklenmeye değer görülmüştür.

 

Bu projenin uygulanmaya başlayabilmesi için Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı ile Kurulumuz arasında sözleşme imzalanması gerekmektedir.

 

Gerekli işlemlerin tamamlanmasını takiben projenin uygulanmasına hemen başlanacak ve projenin uygulaması 30.04.2006 tarihinde sona erecektir.

 

Fizibilite Çalışmaları

 

Yukarıda sözü edilen proje dışında B ve C tipi projeler için Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı’nda fizibilite çalışmalarına başlanmış olup, bu tip projeler için teklif verme süresi içinde fizibilite çalışmaları sonlandırılacaktır.

 

 

IV- MESLEKİ ve TEKNİK ORTA ÖĞRETİM (MTOÖ) KURUMLARINDAN 

       MESLEK YÜKSEKOKULLARINA (MYO) SINAVSIZ GEÇİŞ UYGULAMASI

       İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR

 

 

  1. A.    SINAVSIZ GEÇİŞ UYGULAMASININ BAŞLAMASINDAN ÖNCE YAPILAN ÇALIŞMALAR

 

Sınavsız geçiş uygulamasının başlamasından önce yapılan çalışmalar aşağıdadır:

 

  • Sınavsız geçiş uygulaması nedeniyle meslek yüksekokulları ile ilişkilendirilecek meslek liselerinin seçimi için çalışmalar yapılmıştır.

Bu çalışma sonucunda mesleki ve teknik orta öğretim okullarının fiziki olanakları, programları, öğrenci sayıları ve öğretim elemanları açısından bir değerlendirme yapılarak 347 mesleki ve teknik orta öğretim okulu ile 140 meslek yüksekokulu ilişkilendirilmiştir. 2005 yılı itibariyle 116 meslek yüksekokulları ile ilişkilendirilen lise sayısı ise 233’e inmiştir.

 

 

 

  • Sınavsız geçişi tanıtma Bilgi Kılavuzu hazırlanmış, 25.000 adet basılması ve Mesleki ve Teknik Orta Öğretim (MTOÖ) okullarına, MYO’lara Üniversitelere, İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ve ilgili diğer yerlere dağıtılmıştır.

 

  • Rektörler Komitesine iki kez takdim yapılmıştır.

 

  • Üniversitelere iki kez aydınlatıcı bilgileri içeren yazı yazılmıştır.

 

  • Öğretim elemanı sıkıntısı çeken MYO’larının sınavsız geçişi beklemeden MTOÖ öğretmenlerinden ek ders sistemi ile faydalanabileceklerini içeren yazının hazırlanıp, üniversitelere gönderilmiştir.

 

  • Sınavsız geçiş sistemini tanıtmak amacıyla YÖK’te basın toplantısı düzenlenmesi ve TV programı yapılmıştır.

 

  • Milli Eğitim Bakanlığı ile Müsteşar Yardımcısı ve Genel Müdürler seviyesinde iki kez toplantı yapılmıştır.

 

  • İstanbul-Ankara-İzmir’deki Devlet ve Vakıf Üniversitesi Rektörleri ve İl Milli Eğitim Müdürleri ile toplantı yapılmıştır.

              

  • Meslek liselerinden meslek yüksekokullarına sınavsız geçiş usul ve esasları hakkında tüm üniversitelere Uygulama Esasları genelgesi hazırlanmış ve gönderilmiştir.

 

  • Yeni sistemi tanıtmak amacıyla MYO müdürleri, zaman zaman Rektör veya yardımcıları, İl Milli Eğitim Müdürleri ve ilişkilendirilen liselerin müdürlerinin katıldığı, 8 Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi’nde (METEB) bölgesel toplantılar yapılmıştır. Bu toplantıların yapıldığı yerler ile toplantıya katılan iller aşağıdaki gibidir:

 


 

 

 

 

Toplantının Yapıldığı METEB

 

 

Toplantı Tarihi

 

Toplantıya Katılan İller

 

Denizli

 

18.04.2002

 

Denizli

Manisa

Muğla

Aydın                         

Uşak

Isparta

Burdur

Afyon

 

Konya

 

08.05.2002

 

Konya

Antalya

Mersin

Niğde

Aksaray

Karaman

 

Gaziantep

 

10.05.2002

 

Gaziantep

Diyarbakır

Malatya

Kayseri

Ş.Urfa

Adıyaman

K. Maraş

Adana

Hatay

Osmaniye

Mardin

Batman

Şırnak

Nevşehir

Yozgat

Kilis

 

Tekirdağ

 

07.06.2002

 

Tekirdağ

İstanbul

Edirne

Kırklareli

Kocaeli

Sakarya

Çanakkale

 

Bursa

 

25.06.2002

 

Bursa

İzmir

Balıkesir

Kütahya

Eskişehir

Bilecik

Yalova

 

Ankara

 

10.07.2002

 

Ankara

Kırıkkale

Çankırı

Bolu

Düzce

Kırşehir

Çorum

Karabük

Kastamonu

Bartın

Zonguldak

Tokat

Sivas

 

Trabzon

 

12.07.2002

 

Trabzon

Rize

Bayburt

Gümüşhane

Ordu

Artvin

Erzurum

Erzincan

Ardahan

Kars

Tunceli

Elazığ

Amasya

Sinop

Samsun

Giresun

 

Ankara

 

18.07.2002

 

Üniversitelerin Rektör Yardımcıları ile toplantı

 

 

 

 

 

 

B.     SINAVSIZ GEÇİŞ UYGULAMASI NEDENİYLE MESLEKİ ve TEKNİK

      EĞİTİM BÖLGELERİNDE (METEB) KURULAN MESLEK

      YÜKSEKOKULLARI

 

4702 Sayılı Kanun’un her ilde en az bir METEB kurulması esasını getirmesi nedeniyle ortaya çıkan  bu yeni duruma uyum sağlanması amacıyla;

 

i)                MYO sayısının çok az fakat ilişkilendirilecek MTOÖ okulu ve öğrenci sayılarının çok fazla olduğu büyük METEB’lerde (İstanbul, Ankara, İzmir) yeni MYO’lar kurulması.

 

ii)              Hiç MYO olmayan METEB’lerde (Sinop, Ağrı) MYO kurulması,

 

çalışmalarına katkı sağlanmıştır.

 

 

C.    4702 SAYILI KANUN’UN VERDİĞİ YETKİYLE HAZIRLANAN SINAVSIZ GEÇİŞ İLE İLGİLİ YÖNETMELİKLER

 

Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladıklarına ilave olarak 4702 Sayılı Kanun’la hazırlama sorumluluğu Yükseköğretim Kurulu’na  verilen aşağıdaki yönetmelikler, Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı tarafından hazırlanmıştır:

 

i)      Meslek Yüksekokulları ve açıköğretim önlisans programlarından lisans programlarına Dikey Geçiş Yönetmeliği, (T.C. Resmi Gazete’nin  19 Şubat 2002 tarih ve 24676 sayısında yayınlanarak yürürlüğe girmiştir) (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi, internet sayfamızdaki 4702 Sayılı Kanun’un Verdiği Yetkiyle Hazırlanan Sınavsız Geçiş ile İlgili Yönetmelikler başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

ii)      Bir üniversiteye bağlı olmaksızın vakıfların MYO kurabilmelerine olanak sağlayan Vakıf  Meslek Yüksekokulu Yönetmeliği, (T.C. Resmi Gazete’nin  22 Mayıs 2002 tarih ve 24762 sayısında yayınlanarak yürürlüğe girmiştir) (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi, internet sayfamızdaki 4702 Sayılı Kanun’un Verdiği Yetkiyle Hazırlanan Sınavsız Geçiş İle İlgili Yönetmelikler başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

iii)    MYO öğrencilerinin Staj Yönetmeliği. (T.C. Resmi Gazete’nin  22 Mayıs 2002 tarih ve 24762 sayısında yayınlanarak yürürlüğe girmiştir) ) (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi, internet sayfamızdaki 4702 Sayılı Kanun’un Verdiği Yetkiyle Hazırlanan Sınavsız Geçiş İle İlgili Yönetmelikler başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

D.    MESLEK YÜKSEKOKULLARI KOORDİNATÖRLÜĞÜ (MEYOK)

 

 “Üniversite Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü”nün nitelikleri, organları ve işleyişi ile ilgili genel ilkeleri kapsayan bir yönerge hazırlanıp, üniversite rektörlüklerine gönderilmiştir. Bu yönergenin amacı, üniversite bünyesindeki Meslek Yüksekokulları arasında koordinasyonu sağlamak üzere kurulan, Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü’nün çalışma esaslarını belirlemektir.

 

Üniversitelerde “Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü (MEYOK)” kurulması için yazı yazılmış olup, kurulan MEYOK’ların çalışmaları takip edilmektedir.

 

MEYOK Koordinatörlüğü’nün tüm üniversitelerde kurulması ve uygulamada bütünlük sağlayabilmek amacıyla, Kariyer Yönlendirme biriminin de kurulmasını kapsayan, yeni bir MEYOK yönergesi Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı tarafından hazırlanarak, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın görüşüne sunulmuştur.

 

 

  1. E.     MESLEK YÜKSEKOKULLARINA SINAVSIZ GEÇİŞ (MSG) KILAVUZUNUN HAZIRLANMASINA İLİŞKİN ÇALIŞMALAR

 

4702 Sayılı Kanun gereğince MTOÖ kurumlarından MYO’na sınavsız geçiş uygulamasının 2002-2003 öğretim yılında başlayacak olması nedeniyle, uygulamanın sorunsuz sağlanabilmesi için lise alan, kol, bölümleri ile MYO programlarının eşleştirilmesi, ikinci öğretimde kullanılacak  meslek liselerin belirlenmesi, kontenjanların tespiti amacıyla yapılan çalışmalara ve Meslek Yüksekokulları İle Açıköğretim Önlisans Programlarına Sınavsız Geçiş Kılavuzu’nun (2002 MSG) hazırlanmasına katkı verilmiştir.

 

 
F.   KPSS KILAVUZUNUN HAZIRLANMASINA İLİŞKİN ÇALIŞMALAR

 

KPSS sonucunda, “Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Kadro ve Pozisyonlarına İlk Defa Atanacak Önlisans Programlarından Mezun Olanlar İçin Koşullar” ile ilgili çalışmalar, ÖSYM ile birlikte yürütülmüştür.

 

G.  SINAVSIZ GEÇİŞ ÖDENEKLERİ

 

Yükseköğretim Kurulu’nun teklifi üzerine Maliye Bakanlığı tarafından ilgili meslek yüksekokulları bütçelerine aktarılmak üzere konulan ödeneklerin tahsis ve takibi yapılmaktadır. 2002 yılında 300 milyar TL., 2003 yılında 235 milyar TL. tutarında ödenek, sınavsız geçiş uygulamalarında mali desteğe ihtiyacı olan, program sayısı ve öğrenci kontenjanı fazla olan meslek yüksekokullarına aktarılmıştır. 2004 yılı bütçesinde de 190 milyar TL. ödenek ayrılmıştır. 2005 yılındaki ödenek tutarı ise 190 bin YTL. olup, henüz harcama yapılmamıştır.

 

2006 yılı için 190 bin YTL teklif verilmiştir.

 

Bu ödenek, ilgili meslek yüksekokulları tarafından, sadece ihtiyaç duyulan teçhizat alımları için kullanılabilmektedir.

 

 

H.   SINAVSIZ GEÇİŞ İLE İLGİLİ ANKET ÇALIŞMALARI

 

Sınavsız Geçiş uygulamasının başarısını ölçmek ve karşılaşılan sorunları ortaya çıkarmak için METEB esas alınarak anket formu geliştirilmiş, uygulaması ve değerlendirilmesi yapılarak elde edilen sonuçlar Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na bildirilmişti

 

  1. I.        STAJ KANUNU 

 

Yükseköğretim Öğrencilerinin Yurtiçi ve Yurtdışı Staj Kanunu Tasarısı üzerinde çalışmalar yapılarak gerekli düzeltmeler yapılmış ve taslak Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı tarafından Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na sunulmuştur.

 

 

 

V- PROTOKOL ÇALIŞMALARI

 

                     

                    A. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU / İSTANBUL SANAYİ ODASI VAKFI (İSOV) 

                         PROTOKOLÜ

 

Ülkenin planlı ekonomik gelişmeleri içerisinde nitelikli ara insan gücünün kalkınmaya katkıda bulunması ve yapılan yatırımların yararlı sonuçlar doğurması için Okul / Sanayi işbirliğinin işlevsel yapısını kurmayı amaçlayan bu protokol YÖK-İSOV arasında, 27 Şubat 1997 yılında  imzalanmış, 01.03.1999 tarihinde yeniden düzenlenmiştir. Protokolle birlikte oluşturulan Endüstriye Dayalı Eğitim Genel Kurulu ve İcra Kurulu görev yapmaya başlamıştır. . (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi, internet sayfamızdaki Protokol Çalışmaları başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

 

YÖK-İSOV Protokolü kapsamında yapılan işler aşağıdadır;

  1. Endüstri Deneyimini Artırma (EDA) Programı Fabrika ve Çalışma Standartları
  2. İl Danışma Kurulları Çalışma Esasları
  3. Öğretim Elemanları Endüstri Deneyimini Artırma (EDA) Programı Yürütme Usül ve Esasları

d.         İSOV-Net Projesi 

* YÖK-İSOV İşbirliği Protokolü çerçevesinde meslek yüksekokulları ve endüstriyel kuruluşlar arasında sürekli, esnek ve güncel bir iletişim ve bilgi hattı oluşturmak,

*  Meslek yüksekokulları ve endüstriyel kuruluşlar arasında endüstri eğitimi (staj) kontenjanları ve işe yerleştirme konusunda hızlı bir iletişim ortamı oluşturmak,

                        * YÖK-İSOV İşbirliği Protokolü’nün tüm taraflarının birbirleri ile sürekli iletişimlerinin teminini sağlamak,

* Proje çalışmaları çerçevesinde mesleki ve teknik eğitim konusunda Türkiye’de ve dünyadaki gelişimleri ilgili birimlere duyurmak

                         İSOV-Net’in hedefleri arasındadır.

  1.      1999  yılından beri süregelen Endüstri Deneyimini Artırma (EDA) Çalışmaları ve   

            Uygulaması

Mesleki ve teknik eğitimin, iş dünyasından gelecek talepleri karşılayabilmesi için eğitim programlarının ve öğretim elemanlarının bilgilerinin güncelliklerini koruması gereklidir. Bu amaçla YÖK-İSOV Okul-Sanayi İşbirliği Protokolü kapsamında; öğretim elemanlarının bilgilerini güncelleştirmelerini sağlayacak, dolaylı olarak da eğitim programlarını etkileyebilecek araçlardan biri olarak endüstri deneyimini artırma programına başlanmıştır. 

  1.      Endüstri Deneyimini Artırma (EDA) Çalışmaları Katılım Sonuçlarını belirlemek için düzenlenen anketler ve bunlara ilişkin değerlendirme sonuçları.

1999 yılından beri devam eden EDA çalışmalarına toplam 329 öğretim elemanı

katılmıştır. Her geçen yıl bir önceki yıla göre nitelik olarak aşama kaydeden EDA çalışmaları, gelecek yıllar için beklenmedik bir olumsuzlukla karşılaşılmazsa, umut verici niteliktedir.

 

Bugüne kadar yapılan EDA çalışmalarından elde edilen bilgilerin gelecek yılların çalışmalarında kullanılması, çalışmaların verimini artırıcı nitelikte olacaktır. Bu konuda ayrıntılı bilgilere www.yok.gov.tr/egitim/endustriyel adresinden ulaşılabilir.

g.         Yükseköğretim Kurulu – İstanbul Sanayi Odası Vakfı Protokolü çalışmalarını değerlendirmek üzere 19-20 Ekim 2000 tarihinde Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı’nın girişimi ve Mersin Üniversitesi’nin ev sahipliğinde “YÖK-İSOV İşbirliği Çalışmaları Değerlendirme Toplantıları” konulu bir toplantı düzenlenmiş ve toplantıda İl Danışma Kurulları, Endüstri Deneyimini Artırma Çalışması, İSOV-Net Projesi, Endüstri Meslek Yüksekokulları İşbirliği ve YÖK-İSOV İşbirliği Protokolü konuları ele alınmıştır.

 

            Toplantıda ele alınan konular çoğaltılarak ilgililere dağıtılmıştır.

 


 

B.    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI-YÜKSEKÖĞRETİM KURULU ÇERÇEVE

       İŞBİRLİĞİ PROTOKOLÜ

 

4702 sayılı Kanun’un 4. maddesi ile 2547 sayılı Kanun’a eklenen Ek 24’üncü madde gereğince hazırlanan Meslekî ve Teknik Eğitim Yönetmeliği uyarınca “Meslekî ve Teknik Eğitim Bölgesindeki Meslek Yüksekokulu ile İlişkilendirilen Meslekî ve Teknik Orta Öğretim Kurumları Arasında Yapılacak İşbirliğine İlişkin Esas ve Usülleri Belirleyen Millî Eğitim Bakanlığı İle Yükseköğretim Kurulu Arasında Yapılan Çerçeve İş Birliği Protokolü” Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerince ortaklaşa düzenlenmiş ve 14.08.2002 tarihinde Yükseköğretim Kurulu Başkanı ve Milli Eğitim Bakanı tarafından imzalanmıştır.

 

Bu protokolün amacı; meslekî ve teknik eğitim bölgesindeki meslek yüksekokulları ile ilişkilendirilen meslekî ve teknik orta öğretim kurumları arasında yapılacak iş birliğine ilişkin esas ve usulleri belirlemektir. (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi, internet sayfamızdaki Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Kurumlarından Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş Uygulaması başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

 

C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI İLE MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI HARİTA GENEL KOMUTANLIĞI ARASINDA İMZALANAN İŞBİRLİĞİ PROTOKOLÜ

           

 

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ile Millî Savunma Bakanlığı Harita Genel Komutanlığı (HGK) arasında 01 Temmuz 2003 tarihinde imzalanan bu protokolün amacı; üniversitelerin Jeodezi Fotogrametri Mühendisliği Bölümünde lisans, iki yıllık Meslek Yüksekokullarının Harita Bölümünde ön lisans öğrenimi gören öğrencilerin büro çalışmaları stajını HGK’da gerçekleştirmelerinin sağlanması ve öğrencilerin lisansüstü öğrenim sırasında yapacakları tez çalışmalarında HGK tarafından çalışma ortamı, veri ve teknik destek sağlanabilmesine yönelik karşılıklı ihtiyaç duyulacak idarî ve bilimsel konularda işbirliği esaslarını belirlemektir.

 

            Meslek Yüksekokullarının Harita Bölümünde, üniversitelerin Jeodezi-Fotogrametri Mühendisliği Bölümünde ön lisans ve lisans öğrenimi gören öğrencilerin;

 

  1. Almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya koymak,
  2. Öğrencilere alanlarında beceri kazandırmak,
  3. Öğrencilerin staj yerlerindeki personel ve diğer kişilerle işbirliği içerisinde çalışmalarını sağlamak,

d.   Yapacakları işe uyum sağlamalarına imkan ve fırsat vermek amaçlarıyla,

     

            Yükseköğretim Kurulu’na tahsis edilen kontenjanlar dahilinde, Millî Savunma Bakanlığı Harita Genel Komutanlığı’nda, büro çalışmaları stajı yapmasına yönelik olarak; staja başvuru, stajyer seçimi ve staj çalışmalarına iştirak edilmesi ile stajın icrasına ilişkin esasları düzenlemek amaçlarıyla Harita Genel Komutanlığı Staj Kılavuzu hazırlanmıştır. (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi, internet sayfamızdaki Protokol Çalışmaları başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

 

V- HAZIRLANAN KİTAPLAR ve YAYINLAR

 

 

Yükseköğretim Kurulu Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı tarafından sürdürülen faaliyetler sırasında hazırlanan kitaplar, müfredat programları, tanıtım ve bilgilendirmeye ilişkin yayınlar aşağıda ele alınmıştır;

 

1. ENDÜSTRİYEL EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDA HAZIRLANAN KİTAPLAR

    VE YAYINLAR

 

Mesleki ve teknik eğitimin gelişimi konusunda yapılan köklü faaliyetleri olan Endüstriyel Eğitim Projeleri kapsamında aşağıdaki kitaplar hazırlanmış ve yayınlar yapılmıştır:

 

1.1-          Geliştirilen Müfredat Programları

 

Geliştirilen Teknik Programlar 

 

 

 

1- Bilgisayar Donanımı

2- Bilgisayar Program.

3- Biyomedikal

4- Döküm

5- Elektrik

6- Endüstriyel Elektronik

7- Enstrümantasyon / Kontrol

8- Gıda

9- Haberleşme

10-İklimlen./Soğutma

9- 

11-İnşaat

12-Kimya

13-Kontrol Sistemleri

14-Makine

15-Petrokimya ve Petrol Rafinajı

16-Tarım Alet ve Makin.

17-Tekstil

 

 

Geliştirilen Sosyal Programlar 

 

 

1- İşletme

2- Muhasebe

 

3- Pazarlama

4- Turizm

5- İletişim

6- İngilizce

 

1.2-   Tercüme Edilen Kitaplar

 

Endüstriyel Eğitim Projeleri kapsamında 7 adet teknik kitabın telif hakkı Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı tarafından satın alınmış, tercüme ettirilip, bastırıldıktan sonra ilgili meslek yüksekokullarına ücretsiz olarak dağıtılmıştır. Tercüme edilen kitapların isimleri şöyledir:

 

1-Malzeme Teknolojisi

2-Elektrik Motorlarının Kontrolu

3-Elektriğin İlkeleri

4-Elektronik II

5-Elektronik III

6-Yapı Bilgisi II

7- Yapı Bilgisi III

 

 

1.3-          Diğer Yayınlar

 

Endüstriyel Eğitim Projeleri kapsamında yapılan diğer yayınlar ise aşağıdaki gibidir:

 

  • Personel ve Program Geliştirme İçin İhtiyaç Belirleme ve Değerlendirme Anketi  (1995)

 

  • Mesleki Eğitim Programları Değerlendirmesi  (1995)

 

 

 

          2.   SINAVSIZ GEÇİŞ UYGULAMALARI İLE İLGİLİ YAYINLAR

 

4702 Sayılı Yasa’nın öncesinde ve yürürlüğe girmesiyle yapılan yayınlar şöyledir:

 

  • Mesleki-Teknik Eğitimde Orta ve Yükseköğretim Kurumları Arasında Program Bütünlüğünün ve Devamlılığının Sağlanması Proje Önerisi  I  (Amaç ve Kapsam) (Ankara 1999)

 

  • Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarından Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş Uygulama Esasları  kitapçığı hazırlanmış ve dağıtımı yapılmıştır.  (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi internet sayfamızdaki Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Kurumlarından Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş Uygulaması başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

  • Mesleki ve Teknik Eğitimde Orta ve Yükseköğretim Kurumları Arasında Program Bütünlüğünün ve Devamlılığının Sağlanması (Sınavsız Geçiş) Bilgi Kılavuzu hazırlanarak tüm meslek yüksekokullarına gönderilmiştir. (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi internet sayfamızdaki Mesleki ve teknik Orta Öğretim Kurumlarından Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçiş Uygulaması başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

 

  • Meslek Yüksekokullarının Bugünkü Durumu ve Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Okullarından Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi isimli çalışma kitap haline getirilmiş ve Milli Eğitim Bakanlığı’na, üniversite rektörlüklerine, mesleki ve teknik eğitim fakültesi dekanlıklarına, meslek yüksekokulu müdürlüklerine, sanayi ve ticaret odaları ile siyasi parti merkezlerine ve diğer ilgili kuruluşlara dağıtımı yapılmıştır.  (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi internet sayfamızdaki Meslek Yüksekokullarının Bugünkü Durumu ve Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Okullarından Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

 

 

3.  MESLEK YÜKSEKOKULLARINA YÖNELİK BİLGİLENDİRME VE KRİTER      

                 YAYINLARI

 

            Bu konuda yapılan çalışmalar aşağıdadır:

 

  • Meslek Yüksekokulu Kriterleri; Açılması talep edilen meslek yüksekokullarının, kriterlere uygunluğunun değerlendirilebilmesi ve bir standarda sahip olabilmesi için “Meslek Yüksekokulu Kriterleri” belirlenmiş ve 2001 yılında  kitapçık haline getirilmiştir. Kriterler 2003 yılında gözden geçirilerek yeniden düzenlenmiştir. (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi internet sayfamızdaki Meslek Yüksekokulu Kriterleri başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

  • Meslek Yüksekokullarının İllere Göre Dağılımı ve Ön Lisans Programları her yıl için belirlenip, kitapçık haline getirilmektedir. (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi internet sayfamızdaki Meslek Yüksekokullarının Yıllar İtibariyle İllere Göre Dağılımı ve Önlisans Programları başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

  • ÖSS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzlarına Göre; Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarından Mezun Olacak/Olanların Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları;
     

          1-Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programlarına göre,
 
                      2-Alan /Kol /Bölüme göre,

 

düzenlenmiş, ilgililerin kullanımına sunulmuştur. (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi internet sayfamızdaki 2004-2005 (ÖSS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzuna Göre; Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarından Mezun Olacak/Olanların Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

          

            Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı’nın girişimleri ile Siemens firması ile varılan anlaşmaya göre “İş Sağlığı ve Güvenliği” isimli kitap firmadan ücretsiz olarak sağlanmış ve ilgili meslek yüksekokulları ile mesleki ve teknik eğitim fakültelerine ücretsiz olarak dağıtılmıştır.

 

 

4- PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI İLE İLGİLİ YAYINLAR

 

            Program Geliştirme Projesi sonucunda geliştirilen programların yanısıra, projeyle ilgili anket çalışması yapılmış ve sonuç raporu hazırlanmıştır. Geliştirilen bu programlar bastırılarak ve CD’lere kopyalanarak başta meslek yüksekokulları olmak üzere tüm ilgililere ücretsiz olarak dağıtılmıştır.

 

            Kitap ve CD olarak çoğaltılan programlar şöyledir.

 

1- Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama

2- Büro Yönetimi ve Sekreterlik

3- Elektrik

4- Elektronik Haberleşme

5- Endüstriyel Elektronik

6-Endüstriyel Otomasyon

7-İklimlendirme ve Soğutma

8-İnşaat

9-İşletmecilik

10-Makine

11-Muhasebe

12-Otomotiv

13- Pazarlama

14- Tekstil

15- Turizm ve Otel İşletmeciliği

16- Turizm ve Seyahat İşletmeciliği

17- Cilt Bakımı ve Güzellik

18- Çocuk Gelişimi

19- Kuaförlük


 

  • MEB-YÖK Meslek Yüksekokulları Program Geliştirme Projesi Çerçevesinde Yapılan Endüstriyel Yönetici ve MYO Mezunu Personel Anketleri Değerlendirme Raporu  (Nisan 2002) 

MEB-YÖK Proje Geliştirme çalışmalarına ışık tutması amacıyla; endüstriyel yöneticilere, meslek yüksekokulu mezunu personele ve yapılan iş ile alınan eğitime yönelik olarak düzenlenen sorularla anket uygulanmış, bu anket sonuçlarına göre geliştirilen meslek yüksekokulu programları yeterlilik ve taleplere göre şekillendirilmiştir. 

 

  • MEB-YÖK Meslek Yüksekokulları Program Geliştirme Projesi Sonuç Raporu

(Haziran 2002)

Bu raporda; Program Geliştirme Projesi’nin amaçları, hedefleri, proje süresince yapılan işler ve varılan sonuçlar özet olarak verilmiştir.             

 

 

5-           İMZALANAN PROTOKOLLER KAPSAMINDA YAPILAN YAYINLAR

 

5.1-  Yükseköğretim Kurulu/İstanbul Sanayi Odası Vakfı Protokolü Kapsamında 

         Yapılan Yayınlar

 

Yükseköğretim Kurulu ile İstanbul Sanayi Odası Vakfı arasında imzalanan protokol gereği yapılan çalışmalar sırasında aşağıdaki yayınlar yapılmıştır:

 

  • YÖK / İSOV Protokolü kapsamında yürütülen Endüstri Deneyimini Artırma (EDA) Çalışmaları  (Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi internet sayfamızdaki Endüstri Deneyimini Artırma (EDA) Çalışmaları başlığı altında bulabilirsiniz.)

 

1)        2000 Yılı EDA Değerlendirmesi 

2)        2001 Yılı EDA Değerlendirmesi 

3)        2002 Yılı EDA Değerlendirmesi 

4)        2003 Yılı EDA Değerlendirmesi

5)        2004 Yılı EDA Değerlendirmesi

6)        EDA Çalışmalarının Yıllar İtibariyle Toplu Değerlendirmesi

 

  • MYO Eğitim Programları Müfredat Geliştirme Stratejik Planı    (Nisan 2000)

 

  • YÖK-İSOV İşbirliği Çalışmaları Değerlendirme Toplantıları  (Ekim 2000),

 

 

5.2-   Yükseköğretim Kurulu-Harita Genel Komutanlığı Protokolü Kapsamında

          Yapılan Yayınlar

 

            Yükseköğretim Kurulu’na tahsis edilen kontenjanlar dahilinde, Millî Savunma Bakanlığı Harita Genel Komutanlığı’nda, büro çalışmaları stajı yapmasına yönelik olarak; staja başvuru, stajyer seçimi ve staj çalışmalarına iştirak edilmesi ile stajın icrasına ilişkin esasları düzenlemek amaçlarıyla Harita Genel Komutanlığı Staj Kılavuzu hazırlanmıştır.

 

VI. I. ULUSAL MESLEK YÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLER TOPLANTISI İLE 

                  İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALAR

 

Yükseköğretim Kurulu Endüstriyel Eğitim Projesi Başkanlığı’nın girişimleri ile Erciyes Üniversitesi Nevşehir Meslek Yüksekokulu ve Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tokat Meslek Yüksekokulu  koordinasyonunda  “I. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı”nın     26-28 Kasım 2004 tarihleri arasında Nevşehir’de yapılmıştır.

 

Meslek yüksekokullarının işbirliğini ve birlikte hareket etmelerini sağlayacak ve geleneksel hale gelmesi beklenen toplantı için Yürütme ve Danışma Kurulları oluşturulmuş, gündem konuları ile çalışma yöntemi belirlenmiştir.

 

Bütün rektörlüklere gönderilen yazı ile meslek yüksekokulları müdür veya müdür yardımcılarının toplantıya katılımı istenmiştir.

 

Geniş çaplı bir katılımın sağlandığı toplantı sonucunda; çalışma konularına göre oluşturulan komisyonlar, toplantı öncesinde ve toplantı sırasında yaptıkları çalışmalarla komisyon raporlarını hazırlamışlardır.  Hazırlanan komisyon raporlarının değerlendirilerek, son şeklini vermek amacıyla 07-09 Ocak 2005 tarihlerinde Tokat’ta yapılan değerlendirme toplantısı sonucunda ortaya çıkan, “Toplantı Sonuç Raporu” nun redaksiyon ile baskı işlemleri tamamlanmış ve kitapçık haline getirilerek tüm rektörlük, meslek yüksekokulları, sanayi ve ticaret odaları ile ilgili kurum ve kuruluşlara gönderilmiştir.

 

 

VII. HAZIRLANAN WEB SAYFASI ve E-POSTA

 

Proje çalışmaları ile ilgili olarak düzenlenen bilgiler;

 http://www.yok.gov.tr/egitim/endustriyel/endustriyel.htm sayfasında internet kullanıcılarının hizmetine sunulmuştur.

 

Projenin e-posta adresi ise eep@yok.gov.tr dir. Başta meslek yüksekokulları olmak üzere tüm ilgililerin istek, öneri ve eleştirileri değerlendirilmektedir.