• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • https://www.facebook.com/pages/Teknikerler-Birli%C4%9Fi-Genel-Merkezi/1386435618293264
  • https://www.twitter.com/TeknikerBirligi
TÜZÜK
Ankara Teknikerler Derneği Tüzüğünü okumak için 

TÜZÜK
YÖNETİM KURULU
ÜYE OLUNABİLECEK BÖLÜMLER
ÜYELİK İŞLEMLERİ
Merhaba Sn. Meslektaşımız.

Üyelik için aşağıdaki LİNK'e tıklayınız.

LİNK
TÜRKİYE 1.İŞADAMI TEKNİKERLER TOPLANTISI


 TÜRKİYE 1.İŞADAMI ve ÜST DÜZEY YÖNETİCİ TEKNİKELER TOPLANTISI

TEKNİK YÖN DERGİSİ
TEKNİK YÖN HABER FAALİYET DERGİSİ
YASAL UYARI

* Web Adreslerinin Sonlarında .tr Olmayan Kurum,Kuruluş ve Organizasyon Web Sayfaları Resmi ve Yasal Sayfalar Olmadığından, Dikkatli Olunuz.

* Hiç Bir Oda,Vakıf,Birlik ve Derneğe İnternet Üzerinden Sanal Üyelik Uygulaması Yasal Değildir.

* Ankara Teknikerler Derneği 3335 Sayılı Yasa Kapsamında Değildir.

* Web Sayfamızdaki Tüm Belgelerimiz ve Sloganlarımız Kayıtlı ve Tescillidir.İntihale yeltenenler Hakkında Yasal Takibat Başlatılacağı İlanen Duyurulur. 

*Ankara Teknikerler Derneği. 2019 @ Her Hakkı Saklıdır.

FEDERASYONLARIMIZ
ANADOLU TEKNİKERLER FEDERASYONU


KARADENİZ TEKNİKERLER FEDERASYONU
DERNEKLERİMİZ

ANKARA TEKNİKERLER DERNEĞİ

BATMAN TEKNİKERLER DERNEĞİ

BİNGÖL TEKNİKERLER DERNEĞİ

DENİZLİ TEKNİKERLER DERNEĞİ

ELAZIĞ TEKNİKERLER DERNEĞİ

GÜMÜŞHANE TEKNİKERLER DERNEĞİ

ISPARTA TEKNİKERLER DERNEĞİ

KIRIKKALE TEKNİKERLER DERNEĞİ

ORDU TEKNİKERLER DERNEĞİ

OSMANİYE TEKNİKERLER DERNEĞİ

RİZE TEKNİKERLER DERNEĞİ,

SİİRT TEKNİKERLER DERNEĞİ

TRABZON TEKNİKERLER DERNEĞİ

UŞAK TEKNİKERLER DERNEĞİ

VAN TEKNİKERLER DERNEĞİ

ZONGULDAK TEKNİKERLER DERNEĞİ


FAYDALI LİNKLER

www.sivildunya.com



FAYDALI LİNKLER
www.sivildunya.com


MAKİNE TEKNİKERİ HİKMET KOŞAR YILIN GİRİŞİMCİSİ SEÇİLDİ.

Elazığlı makine teknikeri Hikmet Koşar, ‘Çelebi Türk taşıma sistemi’ ile NTV’de yayımlanan ‘Bir fikrim mi var?’ girişimcilik yarışmasında birinci oldu. 25 yıldır sanayi için makine üreten ve 10 yıldır Elazığ vergi listesinde ilk 100’de bulunan Koşar’ın geliştirdiği sistem, her türlü taşıta uygulanıyor, güç ve yakıt sarfiyatı sağlıyor.


Koşar, yarışmayı prototip bir otomobille kazansa da sistemin ilk olarak tekerlekli sandalye üzerinden piyasaya sürülmesini planlıyor. 4 yıldır bu proje üzerinde çalıştığını anlatan Koşar, “Engellilere öğretmenlik yapan arkadaşım Hüseyin Doğan, bu fikri anlattı. Bunu uygulayabileceğimi söyledim. ‘Sen benden daha delisin’ dedi, ama onun fikrine inandım. Çalışmalara başladım” dedi.


Koşar sistemin çalışma şeklini şöyle anlattı:  “Bu sistem insan, petrol, güneş, enerji sistemlerinin hareket alanına uygulanması. Aslında yer yüzünde var olan bir sistem. Bir yerden diğerine giderken yerçekiminden kaynaklı olarak potansiyel enerjiyi hareket enerjisine çevirmek gerekiyor. Tabi yerçekiminin karşısında yer alındığı için ekstra enerji ve güç gerekiyor. Biz tekerlek üzerine yerleştirdiğimiz kola bir açı verdik. Ağırlık merkezi değiştirildiği için tekerler o yönde hareket ediyor. Böylece yerçekimini karşımıza değil yanımıza alıp ona direnmediğimiz içinde enerji ve güçten tasarruf ediyoruz. Normalde 10 birimlik bir enerji harcanaksa bu sistemle 1 harcanıyor.”

 makine teknikeri hikmet koşar

95 km hız yapıyor

 
Sistemi taşıta uygulayarak kazandıkları bu sistemin ATV, golf arabası gibi her türlü sistemde akü başta olmak üzere her tür enerji tipiyle kolayca uygulanabileceğini anlattı. Prototipin 3.5 saniyede 95 kilometre hıza çıktığını anlatan Koşar, “Finalde sunduğumuz model 100’ün üzerinde sürat yapabiliyor” dedi.


Çelebi Türk’ün çalışma şeklini sanayicilere anlatamamaktan şikayetçi olan Koşar, “Zamana ve farklı görüşe karşımücadele eden Devrim Arabaları filmi beni derinden etkiledi. Özellikle Necip karakterinin söylediği ‘Türkiye’de hiçbir başarı cezasız kalmaz’ repliğini kendi yaşadıklarımla özdeşleştirdim. Tek istediğim bu projeye destek olunması. İster Türk ister yabancı olsun. Sistem sonuçta insanların yararına. Şimdi isteğim bir şey var. O da Devrim’i üreten mühendislerden adaşım Hikmet Bey’le tanışmak” dedi.


İnandığı şeyler üzerinde çalışırken pes etmediğini anlatan Koşar, “Bu yarışmayı görünce internetten başvurdum. Prototiple elemeleri geçtim. Sonra 3 bin kişinin arasından 80’e kaldım. Ali Sabancı prototipe benimle beraber bindi. Gördüğünde ‘bu iş olmuş’ dedi” diye konuştu.

Uzmanlardan destek

 


NTV için prototip aracı inceleyen Ford Otosan Ürün Geliştirme Müdürü Barış Şenyener, “İlginç bir mekanizma kurulmuş. Güzel bir denge yakalanmış. Bu haliyle kendi içinde başarılı. Hedeflerin ölçülmesi lazım. Ufak araçlar için daha anlamlı olabilir” dedi.


İTÜ Makina Fakültesi’nden Prof. Murat Ereke ise, “Orijinallik tekerlek askı sisteminde. Bir kriko gibi çalışıyor” yorumunda bulundu. Ereke İTÜ olarak kendilerinden projelendirme konusunda destek istenirse geri çevirmeyeceklerini de söyledi.

Türkay’lar özgür olsun diye...


Yarışma kurallarına göre, sistemin seri üretime uygun olması gerekiyor. Bu nedenle 10 günde engelliler için akülü sandalye yaptığını ifade eden Koşar şöyle konuştu: “Engelli bir kardeşim var. Bir engelliyle yaşamak sizin hayata bakış açılarınızı değiştiriyor. Hem onu hem de onunla yaşayanları düşünüyorsunuz. Türkiye’de en ucuz akülü sandalye 2.700 TL. Ben bin TL’ye mal ettim. Amacım büyük kârlar değil, engellilerin yaşamını kolaylaştırmak.”


Türkay adlı engelli sandalyesinin isminin Elazığ’daki engelli bir kızın ismi olduğunu ifade eden Koşar, “Bu yıl ortak bulabilirsem seri üretime geçeceğim. Bulamazsam kendim Elazığ’da üretim bandı kurarak yılda 500 adet üretim yapacağım” diye konuştu.


Normal akülü sandalyelerin 3-4 saat dayanabildiğini anlatan Koşar, “Türkay 14 saat çalışıyor. Aküsü bittiğinde el yardımıyla da kolayca hareket ettirilebiliyor. Engelliler evlerinden uzaklaşarak, dar alanlara bağımlı kalmadan gezebiliyor.. Ayrıca piyasadaki sandalyeler 12 derece eğimi tırmanabilirken, Türkay 30 derecelik eğimi tırmanabiliyor. Manevra ve hareket kabiliyetinden dolayı arkasına eklenecek seleyle iki kişi de gidebilecek” dedi.

 

 

 

 

  
5219 kez okundu